Bikini proof de winter door

In de wintermaanden wordt ons lichaam vaak beschermd tegen de kou door vele lagen kleding. In de wintermaanden letten we dan ook vaak minder op ons eetpatroon en bewegen we vaak ook wat minder, dit resultaat vaker in wat gewichtstoename. Dit is natuurlijk niet erg zolang het bij een kilo of twee blijft.

Toch blijken veel vrouwen moeite te hebben om van hun winterfiguur weer terug te gaan naar een bikini proof lichaam. Vaak is de stap zetten naar weer wat meer bewegen en gezonder eten een moeilijke. Niet alleen is het moeilijk om door de donkere wintermaanden heen te kijken maar zal het vrijwel niemand opvallen dat de extra winterkilo’s er ook weer afgaan. Om deze stap wat makkelijker te maken hebben wij een aantal tips op een rijtje gezet waardoor u uw lichaam weer makkelijk ‘bikini – proof’ kunt krijgen.

- In de eerste stap is het verstandig om uw eetpatroon te vergelijken met dat in de zomermaanden. Natuurlijk is het moeilijk om tijdens de feestdagen bezig te zijn met lijnen maar voor en na de feestdagen kunt u zich wel bewust zijn van wat u eet. Wij raden u aan om een top  te maken van lekkere dingen, deze top 3 bestaat uit uw favoriete eten. Dit kunnen snacks zijn maar bijvoorbeeld ook een stuk taart of zoetigheid. U mag dit deze top drie zelf niet in huis halen, maar alleen maar eten als het ergens wordt aangeboden bij bijvoorbeeld een verjaardag.
- Buiten sporten met vriestemperaturen vind natuurlijk niemand leuk, maar wie heeft er dan ook iets over buiten gezegd? Er zijn genoeg oefeningen die u binnen kunt doen. Zoals yoga oefeningen of buikspieroefeningen. Als u elke ochtend trouw enkele oefeningen doet zult u merken dat het u steeds beter afgaat en dat uw lichaam er ook beter uit zal gaan zien.
- Laat de auto wat vaker staan, natuurlijk is fietsen in de kou geen pretje maar u bespaart tevens geld op deze manier. Daarnaast sneeuwt het in de wintermaanden vaak regelmatig wat voor gevaarlijke situaties zorgt in het verkeer. Tevens zullen er ook veel files ontstaan en bent u waarschijnlijk nog een stuk sneller op de fiets ook.

Kortom u hoeft niet heel uw schema om te gooien maar gewoon wat bewuster bezig zijn met uw lichaam. Denk eraan:  ‘Elk pondje komt door het mondje’.