Online schoenenclubs razend populair

Het lijkt de nieuwste trends op webwinkelgebied in Los Angeles: online schoenenclubs. Nu zult u zich waarschijnlijk afvragen wat online schoenenclubs zijn? Online schoenenclubs zijn te vergelijken met het hebben van een abonnement op een tijdschrift. Bij deze online schoenenclubs sluit je een abonnement af waardoor er elke maand een paar damesschoenen online worden opgestuurd. Momenteel zie je deze trend alleen in de Verenigde Staten, maar het is zo’n succes dat het niet lang zal duren voordat deze trend ook in Nederland te zien zal zijn.

Het concept slaat aan maar is niet echt revolutionair te noemen. In de offline wereld waren er al dergelijke abonnementen zoals boekenabonnementen. Iedere maand betaal je een vast bedrag en in ruil daarvoor krijg je netjes het gekozen product. De online schoenenclubs werken net zo. In Los Angeles zitten vier van dit soort goedlopende webwinkels: ShoeDazzle, JustFabulous, Sole Society en Shoemint. Stuk voor stuk bieden zij exclusieve schoenen aan, vaak voor een vast bedrag van maar $39.95.

Modedesigner en model Kimora Lee Simmons heeft geïnvesteerd is JustFabulous en is tevens ook president, creative director. Volgens haar zijn schoenabonnementen de mode van de toekomst. Volgens haar pas het goed bij het budget en de levensstijl van de moderne vrouw. Het is dan ook erg makkelijk om lid te worden,  vrouwen registreren zich gratis op de site vullen een quiz in een de hand daarvan wordt een keuze gemaakt welke schoen het beste bij deze vrouw past. Per maand kunnen ze een schoen uitkiezen. Wij kunnen niet wachten tot we dit concept ook in Nederland zien verschijnen.

2009011802443473499-jpg